Client / Superunie
Project / Cafe Nova
Category / Packaging Design
Superunie heeft 4 nieuwe merken aan haar eigen merken portfolio toegevoegd. De positionering was van deze merken was daarbij helder: superkwaliteit producten voor een betaalbare prijs. Want daar heeft de consument steeds meer behoefte aan. Café Nova is daarbij het nieuwe merk voor koffiebonen en koffiecups. De koffie wordt daarbij met vakmanschap en liefde, langzaam gebrand. Dit ‘slow roasting’ proces zorgt ervoor dat de bonen hun aroma optimaal kunnen ontwikkelen. Met melanges van zoet en complex tot krachtig en intens. Om thuis te kunnen genieten van een heerlijk kopje koffie, zoals je ‘m bij de beste koffiebar geserveerd krijgt.
Op het koffieschap wordt veel zwart gebruikt door verschillende merken. Dit is een vaak geziene kleurcode voor luxe koffies. Wij wilden iets anders creëren voor dit merk. Iets zachter dan het harde zwart dat je ziet in de koffiewereld. Iets dat ook goed past bij de uitstekende smaken van deze koffie. Zo kwamen we op het concept van Cafe Nova met het gevoel van een Italiaanse koffiebar. Het ontwerp laat dit zien door de prachtige warme marmeren achtergrond in combinatie met de houten balk. De zwarte ovale vorm met de naam erin zorgt voor een sterk en duidelijk zichtbaar logo dat kwaliteit uitstraalt. Dit alles gecombineerd, zorgt voor een goede impact op het schap in de winkel.