Headings_cases-Cubanisto.svg

Client / AB-Inbev
Project / Cubanisto
Category / packaging design & visual identity

AB-Inbev vroeg ons om vanuit het niets een merk te ontwikkelen dat een rol zou kunnen spelen in de groeiende markt van bier met rumsmaak (en andere smaken). Cubanisto werd geboren uit de historische oorsprong en de cultuur van Havana (Cuba). Ooit herbergden ruige delen van de stad een grote mengelmoes van verschoppelingen. Ze creëerden hun eigen levenspad en vergaten onderweg niet de beste feestjes te geven. Maar deze feesten waren niet voor de gevestigde orde, dus er was lef voor nodig om ze te bezoeken en de echte vrije Latijns-Amerikaanse geest van de nacht te ervaren. Een onvergetelijke ervaring voor iedereen.

Alleen de dapperen zullen hun ware Latijnse geest ontdekken

Cubanisto is een spannende mix van bier en rum die je laat verdwalen in het mysterieuze nachtleven van Havana. We nodigen je uit om je eigen en verborgen Latijnse geest te ontdekken. Alleen de dapperen zullen dit ontdekken. Het 'glow in the dark'-effect maakt een avondje uit nog specialer. We hielpen AB-Inbev met de totale merkontwikkeling, van het genereren van inzichten, merkpositionering en naamgeving, tot het creëren van de merkidentiteit, het verpakkingsontwerp en het promotiemateriaal. Een droomproject. Zowel voor ons als voor de klant een groot succes. Om nog maar te zwijgen over het feit dat we met dit ontwerp al heel wat designprijzen in de wacht hebben gesleept.

Cubanisto_prijzen_met_achtergrond-02md-13.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-28.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-29.jpg

Het 'glow in the dark'-effect maakt
een avondje uit nog specialer.

Cases_uitgebouwd_afloop-30.jpg

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

OA_Headings_website_november-14.svg

Client / Westland kaas
Project / Old Amsterdam
Category / packaging design & visual identity

Cases_uitgebouwd-14.jpg

Bij het merk Old Amsterdam draait alles om passie en toewijding. De rijke en intense smaak van deze kaas is het resultaat van de constante zoektocht naar het ultieme recept voor premiumkaas met karakter. Een waar icoon.

Tussenheading_case_OA-16.svg


Mountain was verantwoordelijk voor het ontwerpen en moderniseren van het merk. Het logo, de verpakking en de hele identiteit zijn opnieuw onder de loep genomen. En met succes. Het ontwerp weerspiegelt het unieke karakter van de stad Amsterdam en de iconische waarde van Old Amsterdam-kaas. Je voelt en proeft de sfeer die nergens anders mee te vergelijken is. De combinatie van deze elementen is uniek in de internationale kaaswereld.


Cases_uitgebouwd-15.jpg
Cases_uitgebouwd-16.jpg

We zijn er trots op dat we het merk stap voor stap een stapje verder kunnen brengen.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-Dunea.svg

Client / Dunea
Project / restyle identity
Category / corporate design & visual identity

Cases_uitgebouwd_afloop-33.jpg

Dunea staat voor passie, duinen en water. Een Nederlands waterbedrijf dat de duinen in de kustregio gebruikt om drinkwater te winnen. Al meer dan 140 jaar richt Dunea zich op het leveren van schoon drinkwater aan de Randstad. Een hele grote verantwoordelijkheid. Natuurlijk allemaal ecologisch verantwoord.

Het resultaat van wat ze doen kan worden afgemeten aan het aantal pasgeboren amfibieën. Dunea is hier trots op. Daarom besloten we een amfibie (de kikker) in het logo te verwerken, toen we de nieuwe huisstijl van Dunea mochten ontwerpen.

Cases_uitgebouwd_afloop-34.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-35.jpg

Kikkers leven op plekken waar het water schoon is. Dit is precies wat de ambitie van Dunea weerspiegelt. Schoon drinkwater uit een gezonde omgeving. Een leuk detail is dat de kikker twee strakke lijnen op zijn rug heeft. Deze symboliseren het zand en het water. Dunea is een dynamische organisatie en bestrijkt een groot gebied. Daarom is de nieuwe identiteit overal zichtbaar en eerlijk gezegd zijn we daar erg trots op.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-11_Kwek.svg

Client / New Forrest
Project / Kwekkeboom Oven
Category / packaging design

Het klassieke merk Kwekkeboom heeft de Nederlandse snackcategorie opnieuw uitgevonden door een assortiment snacks te introduceren die in de oven bereid kunnen worden in plaats van in de traditionele frituurpan. Lekker, makkelijk te maken, en natuurlijk gezonder.

Cases_uitgebouwd_afloop-16.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-17.jpg

Het team van Kwekkeboom vroeg Mountain om een identiteit en verpakkingsontwerp te bedenken voor hun oven-assortiment. Deze identiteit zou niet alleen deze nieuwe manier van snacken promoten, maar ook een statement maken dat de huidige concepten over snacks doorbreekt. We waren ook nauw betrokken bij de ontwikkeling van een 'innovatietrechter', en met succes!

Het eerste wat we deden was kiezen voor de atypische paarse kleur en een ander type verpakking om direct merkherkenning en impact op het schap te creëren. Een keuze die een enorme impact heeft gehad. Paars is sindsdien categoriebepalend geworden voor ovensnacks. We onderwierpen ook het logo aan een flinke upgrade. Een complete opdracht met een verbluffend resultaat.


Cases_uitgebouwd_afloop-19.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-18.jpg

De impact was zo groot dat Kwekkeboom rijkelijk werd beloond met diverse retailprijzen en designprijzen. Zoals het Gouden Wiel voor de beste productintroductie.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-Sourcy_1_linkslijnend.svg

Client / Vrumona (Heineken)
Project / Sourcy water restyle
Category / packaging & Identity design

Cases_uitgebouwd_afloop-11.jpg

Sourcy is een trots mineraalwatermerk dat zijn water rechtstreeks betrekt uit een Nederlandse bron. Sourcy bottelt dit water al meer dan drie decennia en is daarmee een van de bekendste mineraalwatermerken van Nederland. Sourcy is een natuurzuiver en verfrissend water dat verkrijgbaar is in verschillende soorten en smaken.

Sourcy raadpleegde ons over hun gebrek aan identiteit in de winkel. We zagen dat het merk niet duidelijk opviel en vooral gedreven werd door categoriecodes. We adviseerden om de majestueuze blauwe kleur belangrijker te maken en het logo te vergroten. Dit zou resulteren in een zeer herkenbare merkidentiteit. Het versterken en vergroten van de smaakkleuren en de ingrediënten zorgen voor een nog herkenbaardere frisse uitstraling.

Cases_uitgebouwd_afloop-12.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-14.jpg

We hebben Vitamin Water van Sourcy ook geïntegreerd in de merkidentiteit. Maar daar stopte het niet. We mochten de hele identiteit ook uitbreiden naar een wereld rondom het merk. De nieuwe wereld van Sourcy.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-Lunar.svg

Client / Fresh Forward
Project / new identity
Category / corporate design & visual identity

LUNAR is een opleidingsinstituut, een gemeenschap voor vrije geesten, vernieuwers en architecten van de toekomst. Voor leiders die kansen zien en positief staan tegenover verandering en vooruitgang. Lunar is er voor hen die impact maken door kennis slim te combineren, zowel modern als klassiek. Kennis is niet het enige dat nodig en 'gelegitimeerd' is in traditionele leiderschapstrainingen. Leiderschap omvat ook nieuwe, onaangeboorde en onverwacht relevante kennis. Binnen deze context ontstaan nieuwe perspectieven om brandende kwesties van mensen en organisaties op een andere manier aan te kunnen pakken. Dit vereist een identiteit.

Cases_uitgebouwd_afloop-50.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-51.jpg

Omdat het toegang biedt tot een geselecteerde groep, heeft Lunar iets mysterieus. Daarom bestaat het logo uit een brede mix van symbolen en typografie. De ster en de ongewone typografie zijn licht vervreemdend.

Cases_uitgebouwd_afloop-52.jpg

De rest van de stijl is een combinatie van klassieke, inspirerende illustraties en fotografie. Passend bij de inspiratie en mystiek van Lunar. Alles kan gecombineerd worden; dan ontstaan nieuwe inzichten en ideeën. Geen clichés, maar inspiratie vinden in het ongewone en onverwachte.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-OU.svg

Client / Open Universiteit
Project / new identity
Category / corporate design & visual identity

De OU (Open Universiteit) is een online universiteit in Nederland en Vlaanderen die wetenschappelijk onderwijs ontwikkelt en aanbiedt met een open en toegankelijk karakter. Ze wilden dit leiderschap kwantitatief en kwalitatief uitbreiden en realiseerden zich dat dit niet bereikt zou worden door simpelweg de onderwijsexpertise te vergroten. Daarom heeft de Open Universiteit ons gevraagd om een nieuw merkbeleid, een visuele identiteit en verbale identiteit, en een intern brandingprogramma te ontwikkelen.



Cases_uitgebouwd_afloop-39.jpg

Allereerst: de merkpositionering. De subarchetypes van 'rebel' en 'uit de kudde ontsnapt paard' geven het merkkarakter en de behoeften van de klant op een opvallende manier weer. Loskomen van de klassieke wereld.


Cases_uitgebouwd_afloop-41.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-42.jpg

Dit vertaalt zich naar vele aspecten van de identiteit. Het karakter is voelbaar in alle uitingen. Door gebruik te maken van krachtige kleuren, fotografie en de toon van de stem. De stijl zit vol contrasten om de kijker en lezer aan het denken te zetten. Soms direct en soms indirect. Een stijl vol inspiratie, aantrekkelijk voor iedereen met ambitie.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-Valor_Frisch_linkslijnend.svg

Client / Valor Frisch
Project / new identity
Category / corporate design & visual identity

Cases_uitgebouwd_afloop-45.jpg

Heb je je ooit afgevraagd waar die heerlijk zoete tomaatjes vandaan komen? Ergens in het dynamische Westland vind je een van de beste tomatentelers ter wereld. Een modern familiebedrijf met ongekend veel passie en ervaring als het gaat om het telen van kwaliteitstomaten.

Valor Frisch is een bedrijfsinitiatief van topkweker Looye in samenwerking met Valstar (Best Fresh Group) op de Duitse markt. Valor Frisch biedt tomaten van topkwaliteit met unieke, inhoudelijke en functionele voordelen. Het bedrijf geeft ook advies over marketing en verkoop op de Duitse markt. Valor Frisch is dus niet alleen een goed product, maar vertegenwoordigt ook een rijke kennis van de tomatenmarkt.

Cases_uitgebouwd_afloop-46.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-47.jpg

Het logo van Valor Frisch wordt gekenmerkt door de letter "O" die de tomaat symboliseert en trots boven het woordmerk uitsteekt. Het staat voor extra aandacht, kennis en liefde voor de tomaat. Het eindresultaat overtrof de wensen van de klant en we zijn er dan ook trots op dat we deze bijzondere en sterke visuele identiteit voor Valor Frisch hebben mogen creëren.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-Dames_Akkerlust.svg

Client / Akkerlust
Project / ice cream
Category / packaging design

Dit project was zo leuk. Demi, de eigenaresse van Dames van Akkerlust, is een jonge ambitieuze en gepassioneerde vrouw uit Stompwijk. Samen met haar man runt ze een boerderij met prachtige melkkoeien. 

Op een dag besloot ze ijs te gaan maken. En niet onverdienstelijk. Echt heerlijk. Verrijkt met pure ingrediënten en gemaakt op ambachtelijke en duurzame wijze. In eerste instantie was het product te koop als lokaal product op de boerderij.
 

Totdat ze onze hulp inriep om haar bedrijf te laten groeien. We merkten dat ze niet alleen ijs, maar ook goud in handen had. Dat vraagt om een opvallend verhaal en een sterke naam en merkidentiteit, en natuurlijk een geweldige verpakking.

De naam is ontstaan als ode aan de prachtige melkkoeien die elke dag weer verse melk produceren. We zetten ze in het zonnetje. Want zonder koe, geen melk. En zonder melk, geen ijs. Je moet deze dames zeker even bekijken.

Cases_uitgebouwd_afloop-23.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-22.jpg

Nu is het een vrolijk, fris en krachtig merk geworden. Eigenlijk een weerspiegeling van Demi en haar dames. 
De liefde voor het proces en het project proef je in alle 7 smaken. Hollands op zijn best. 

Bedankt dames!

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-perfection_linkslijnend.svg

Client / Maxeda DIY Group
Project / Perfection
Category / Packaging design

Pile of paint buckets

Perfection is een verfmerk van de Maxeda DIY Group (Praxis en Brico-B). Het voldoet aan alle professionele normen; het dekt goed en het is een plezier om er mee te werken. Het gigantische assortiment kleuren, kwasten, rollers en ander schildergereedschap is betaalbaar en van geweldige kwaliteit.

Perfection moest van de grond af worden opgebouwd tot een merk met een duidelijk verhaal dat gemakkelijk te vertalen was over het hele assortiment. Daarnaast moest het de juiste kwaliteit uitstralen in alle communicatie. Dat begon met een duidelijke merkpositionering, een sterke visuele identiteit en een opvallend logo.

Cases_uitgebouwd_afloop-103.jpg

De lijn of handtekening in het logo verwijst naar de hand van de meester: de beste die er is. In combinatie met het lettertype vertelt het een verhaal van klassiek vakmanschap. Mede door het te kaderen op een denkbeeldig label met een subtiel lijnenspel, vaak geplaatst op een smaakvolle moderne achtergrondkleur, krijgt de uitstraling nog meer klasse. Deze klassieke eenvoud is de sleutel van het succes.

Je ziet en voelt de finesse! Precies zoals je dat in je eigen schilderij zou willen vinden. Er is niets zo bevredigend als genieten van een goed resultaat. Zeker voor degenen die wel wat extra hulp kunnen gebruiken bij het doe-het-zelven.

Cases_uitgebouwd_afloop-107.jpg

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_cases-gewoon_linkslijnend.svg

Client / Superunie
Project / G'woon thee
Category / Packaging design

Cases_uitgebouwd_afloop-118.jpg

G'woon is een huismerk van de Superunie-organisatie dat te vinden is in verschillende supermarktketens. Het bestaat uit een rijk en veelzijdig assortiment dagelijkse producten die voor iedereen betaalbaar zijn. De G'woon-producten weerspiegelen de dagelijkse momenten in het leven die we allemaal kennen en herkennen. Altijd in staat om je een glimlach te bezorgen. Het merk bestaat al een tijdje, dus er was al een basis om op voort te bouwen. Het zat goed in elkaar, maar had ook een upgrade nodig. Een uitdaging die goed inzicht geeft in onze expertise en ervaring.

Laten we bijvoorbeeld eens kijken naar het thee-assortiment.
Ten eerste hebben we de branding en de leesvolgorde verbeterd. Het kenmerk van G'woon is de setting van het product in dagelijks gebruik en het opvallende kleurgebruik. Natuurlijk hebben we de onmiskenbare zinnen bewerkt met een kleine twist en een interessant beeld. In de schaduw van het kopje vertellen we een verhaal dat past bij de smaak of het type thee en dat aansluit bij de boodschap van G'woon.

Cases_uitgebouwd_afloop-115.jpg

Met deze verpakking hopen we de thee te verrijken met meer beleving en diepte. Ze ondersteunt het karakter van de producten op een unieke manier, en is spannender en leuker om naar te kijken. Zeker als je weet dat elke thee zijn eigen schaduw heeft.

Cases_uitgebouwd_afloop-116.jpg

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_ice_cream_factory-14.svg

Client / UDEA
Project / The Ice Cream Factory
Category / Packaging design & Visual Identity

The Ice Cream Factory maakt al bijna 20 jaar het beste biologische ijs. Met biologische ingrediënten die rechtstreeks uit de natuur komen, blijven ze ons verrassen. De ijsmeesters bewaken de kwaliteit met veel zorg en zijn altijd op zoek naar nieuwe soorten en smaken.

De producten en formule van The Ice Cream Factory zijn al jaren een succes. Wij werden gevraagd om de hele identiteit en verpakking naar een hoger niveau te tillen, en dat is gelukt.

Cases_BIO+_en_Ice_Cream_Factory-04.jpg

Het eerste wat we wilden bereiken was een concept dat logisch, leuk en lekker is en bij het merkimago zou passen. We creëerden een dynamische en kleurrijke wereld met behulp van een afbeelding van een 'lopende band' om de wereld van The Ice Cream Factory tot leven te brengen. 


Door de hele merkidentiteit heen van advertenties, promotiemateriaal, website tot verpakking is de The Ice Cream Factory de plek waar het allemaal gebeurt. De ingrediënten komen rechtstreeks uit de natuur.

Cases_BIO+_en_Ice_Cream_Factory-05.jpg
Cases_BIO+_en_Ice_Cream_Factory-06.jpg

Het assortiment bestaat uit roomijs, fruitijs en veganistisch ijs. Elke productsoort heeft zijn eigen uitstraling binnen de familie. Soms speels en soms ingetogen. Het hangt af van het soort smaak, maar de consistente uitstraling verbindt het merk in alle opzichten. 100% puur & natuurlijk en vooral leuk & lekker.

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps

Headings_BIO_plus-15.svg

Client / Superunie
Project / Bio +
Category / Packaging design & visual identity

BIO+ is een van de grootste voedingsmerken van Nederland. Het unieke aan dit merk is dat het voortkomt uit een unieke samenwerking tussen boeren, voedselproducenten en supermarkten. Door deze samenwerking kan het merk een uitgebreide keuze aan biologische producten aanbieden in de supermarkt. Beschikbaar voor iedereen voor een goede prijs!  

BIO+ is eigendom van retailorganisatie Superunie en is te vinden in al hun supermarkten zoals Coop, Spar, Hoogvliet en Plus.

Cases_BIO+_en_Ice_Cream_Factory-08.jpg
Cases_BIO+_en_Ice_Cream_Factory-09.jpg

Graag willen we je hier iets vertellen over het ontwerp. We werden ingeschakeld toen het merk BIO+ net een restyle achter de rug had. Mountain creëerde een volwaardig en werkbaar verpakkingsontwerp met unieke elementen. Door deze elementen op een krachtige manier toe te passen, was het mogelijk om de gehele stijl consistent en toch dynamisch uit te rollen over het gehele assortiment.

De verpakking heeft een no-nonsense-uitstraling met een schuin logo in verschillende kleuren op een wit canvas, gecombineerd met prachtige fotografie. Het geeft de producten een moderne uitstraling. Eerlijke producten voor een eerlijke prijs. Dat is de + van BIO+.

Cases_BIO+_en_Ice_Cream_Factory-10.jpg

call or send an email

Scheveningseweg 42
2517 KV Den Haag
+031 (0)70 302 20 80
info@mountain.nl

ONS PRIVACY STATEMENT
ons sociaal plan
Find us on Maps