Client / AB-Inbev
Project / Cubanisto
Category / packaging design & visual identity
AB-Inbev vroeg ons om vanuit het niets een merk te ontwikkelen dat een rol zou kunnen spelen in de groeiende markt van bier met rumsmaak (en andere smaken). Cubanisto werd geboren uit de historische oorsprong en de cultuur van Havana (Cuba). Ooit herbergden ruige delen van de stad een grote mengelmoes van verschoppelingen. Ze creëerden hun eigen levenspad en vergaten onderweg niet de beste feestjes te geven. Maar deze feesten waren niet voor de gevestigde orde, dus er was lef voor nodig om ze te bezoeken en de echte vrije Latijns-Amerikaanse geest van de nacht te ervaren. Een onvergetelijke ervaring voor iedereen.
Alleen de dapperen zullen hun ware Latijnse geest ontdekken
Cubanisto is een spannende mix van bier en rum die je laat verdwalen in het mysterieuze nachtleven van Havana. We nodigen je uit om je eigen en verborgen Latijnse geest te ontdekken. Alleen de dapperen zullen dit ontdekken. Het 'glow in the dark'-effect maakt een avondje uit nog specialer. We hielpen AB-Inbev met de totale merkontwikkeling, van het genereren van inzichten, merkpositionering en naamgeving, tot het creëren van de merkidentiteit, het verpakkingsontwerp en het promotiemateriaal. Een droomproject. Zowel voor ons als voor de klant een groot succes. Om nog maar te zwijgen over het feit dat we met dit ontwerp al heel wat designprijzen in de wacht hebben gesleept.
Het 'glow in the dark'-effect maakt
een avondje uit nog specialer.