Headings_cases-OU.svg

Client / Open Universiteit
Project / new identity
Category / corporate design & visual identity

De OU (Open Universiteit) is een online universiteit in Nederland en Vlaanderen die wetenschappelijk onderwijs ontwikkelt en aanbiedt met een open en toegankelijk karakter. Ze wilden dit leiderschap kwantitatief en kwalitatief uitbreiden en realiseerden zich dat dit niet bereikt zou worden door simpelweg de onderwijsexpertise te vergroten. Daarom heeft de Open Universiteit ons gevraagd om een nieuw merkbeleid, een visuele identiteit en verbale identiteit, en een intern brandingprogramma te ontwikkelen.



Cases_uitgebouwd_afloop-39.jpg

Allereerst: de merkpositionering. De subarchetypes van 'rebel' en 'uit de kudde ontsnapt paard' geven het merkkarakter en de behoeften van de klant op een opvallende manier weer. Loskomen van de klassieke wereld.


Cases_uitgebouwd_afloop-41.jpg
Cases_uitgebouwd_afloop-42.jpg

Dit vertaalt zich naar vele aspecten van de identiteit. Het karakter is voelbaar in alle uitingen. Door gebruik te maken van krachtige kleuren, fotografie en de toon van de stem. De stijl zit vol contrasten om de kijker en lezer aan het denken te zetten. Soms direct en soms indirect. Een stijl vol inspiratie, aantrekkelijk voor iedereen met ambitie.