DF_NH_WEB-Case_Sou_Sou_v1_Headers-LL-cor.svg

Client / Superunie
Project / Sou Sou
Category / Packaging Design

DF_NH_WEB-Case_Sou_Sou_2-vierkant.jpg

Superunie heeft 4 nieuwe merken aan haar eigen merken portfolio toegevoegd. De positionering was van deze merken was daarbij helder: superkwaliteit producten voor een betaalbare prijs. Want daar heeft de consument steeds meer behoefte aan. SOU SOU is daarbij een triple texture verwenijsje met drie lagen vol van smaak. De eerste laag is een stevige van de lekkerste chocola met een crunchy twist. Laag twee is het romigste ijs voor een zijdezacht gevoel op je tong en laag drie is een rijke swirl met verassende smaak.

 

De ontwikkeling is van scratch af aan gedaan in een zeer kort tijdsbestek. Het was een mooi voorbeeld van hoe ketenpartners met elkaar efficient en effectief hebben gewerkt. Het proces gaf veel energie waarbij wij ons mochten richten op de naamgeving, de visuele identiteit, verpakkingsdesign en stijl elementen voor marketing communicatie.

DF_NH_WEB-Case_Sou_Sou_3.jpg
DF_NH_WEB-Case_Sou_Sou_4.jpg

Na verschillende brainstormsessies en concepten werd SOU SOU, just for you, gecreëerd. Gebaseerd op het woord Bisou (Frans voor kus). SOU SOU is heerlijk ijs met verschillende texturen om van te genieten. Dit wordt versterkt in het ontwerp door de prachtige fotografie waarin de verschillende lagen duidelijk zichtbaar zijn. We hebben het vergrote ijs gebruikt als een houder voor alle informatie en de losse ingrediënten. De pastelkleuren op de achtergrond zorgen ervoor dat het ijs opvalt in de verpakking. In combinatie met de gouden accenten creëert dit extreme verwennerij en maakt het een verfijnde reeks. Pastelkleuren worden nauwelijks gebruikt in de ijsschappen, daarom valt dit ontwerp ook op in het schap.