Client / Campo Frio
Project / Stegeman
Category / Packaging design

DF_NH_WEB-Case_Stegeman_2.jpg

Weer een oer Hollands en bekend merk in onze portfolio: Stegeman. Ooit als slager begonnen in 1858, groeide Johannes Stegeman met zijn kennis van het ambacht, de liefde voor smaak en de beste ingrediƫnten, zijn slagerswinkel uit tot een groot Nederlands vleesmerk. Stegeman ontwikkelt inmiddels niet alleen maar producten van vlees, maar steeds meer producten met minder of zelfs helemaal geen vlees. Maar het zijn altijd producten die passen in de lijn van smaak en ambacht waar Stegeman bekend om staat. Genieten van de lekkerste producten voor bij de borrel of als broodbeleg.
 

Stegeman heeft een mooie paradox in zicht. Aan de ene kant is het echt een merk met ambachtelijke roots en aan de andere kant is het ook een merk voor de landelijke massa die zijn producten vooral in de supermarkt koopt. Maar een paradox is juist mooi in design en geeft ons extra inspiratie om te zorgen voor visuele verleiding met relevante en geloofwaardige communicatie. En dat hebben we de afgelopen jaren ook bewezen.

DF_NH_WEB-Case_Stegeman_3.jpg
DF_NH_WEB-Case_Stegeman_4.jpg

Met name voor de verschillende droge worsten hebben wij diverse designs mogen maken. Voor de droge worst traditioneel, Fuet of 30% minder vet. Als normale worst of als snacking variant. Altijd met het herkenbare schuine rode logo en een licht beige ondergrond met daaroverheen warme modern kleuren. Die vervolgens versterkt wordt authentieke typografie en illustraties.