DF_NH_WEB-Startheading_LL.svg

Client / Pladis
Project / Brand portfolio
Category / Packaging design

Als Nederlandse immigranten in Indonesiƫ vragen om een tussendoortje, komt meneer Verkade op een idee. Hij voegt de zoete, bruine rozijnen gemaakt van de uit Griekenland en Turkije afkomstige witte Sultana-druiven toe aan granenbiscuits. Want de vochtigheid van rozijnen houdt de biscuits extra lang houdbaar. Ideaal om een lange boottocht te overleven. Of een hobbelige fietstocht naar je werk. Een merk is geboren. En de eerste Sultana FruitBiscuit Naturel ook.

DF_NH_WEB-Case_Sultana_v1_2.jpg
DF_NH_WEB-Case_Sultana_v1_4.jpg

Inmiddels is Sultana uitgegroeid tot een sterk Nederlands merk met verschillende producten. Er valt nu veel onderweg te proeven en verantwoord. Zo zijn er tussendoortjes met yoghurtsmaak. Tussendoortjes voor de hartige trek. Zelfs tussendoortjes zonder rozijnen, extra knapperig!.

De wens was om Sultana meer het extroverte en actieve buitengevoel te geven met een meer intensiteit van de producten in een wat moderner jasje. In eerste instantie hebben wij dat gedaan door het logo actiever, krachtiger en moderner te maken. Daarnaast hebben we gekeken naar een kleurenpallet die meer kracht uitstraalt. Ook hebben wij stappen gemaakt in meer natuurlijke structuren en fotografie die het product en ingredient meer tot zijn recht laat komen.

DF_NH_WEB-Case_Sultana_v1_5.jpg